23 Kasım 2009 Pazartesi

domuz gribi-yim



suan bu satirlari domuz gribi olarak yaziyo olabilirim bilog dikkat et bulasmasin(:

bildiginiz uzere takip etmeseniz dahi beyninize kaka kaka
'kolunuzaa hapsiriiinn,eliniziii yikkaayiinnn,domuzsuunuzzz,ölüücekksiiinniizz''
seklinde yaklasimlarla milleti paranoyak ettiler
sanki grip olan herkes ölüyomus izlenimi,asi olmazsak bitigiz biz,asi olursak da bitigiz seklinde goruntuyu elde ettiler
suna bir aciklik getirelim ekranlarda bilgi kirliligi cok fazla ,birakin ekrani birbirimize aktarimlarda bile..
gelmisler gecen gun bana 'yok su hastanede bir hemsire 2 doktor
asi olmus yogun bakimdaymis'

bu nedir yani panik yaratilcak ya oysaki kimse asi olmamis orada..
en cok da su geri geri yuruyen kiz haberine guluyorum
bi haber bu kadar asparagas olur
simdi soru cevap gidelim
asi olursak nolacak bize?
oncelikle ben asi olmayi planliyordum bi ara fakat
sonra vazgectim ve de olmadim
bizim hastanede de olan cok az insan var cok kisiye
danistim ettim olmamaya karar verdim
bu danismalarimda kimse bana ol ya da olma demedi
su riskler var ama sunlar da var yarar-zarar oranina gore
kendince karar ver dediler
heh
yarari nedir:felc kalsak da domuz gribinden korunuyoruz
zarari nedir:salginin birden artacagi soyleniyor, o zaman
risk daha da artacak
ama asi olsan da virus mutasyona ugrarsa yeni viruse
karsi korunamiyorsun ki bu aralar ugradigi soyleniyor
diger bir zarari ise asinin icindeki adjuvan,civa,aluminyum tarzi maddeleri zarari..bu maddeleri soyle anlatayim,elinizdeki asiyi bu maddelerle cogaltarak daha fazla asi elde ediyorsunuz bir nevi seyreltilme islemi gibi aciklayayim,riskleri ise felc,beyin iltihabi.......
aslinda bunlar normal asilarda da bulunan seyler ama Amerikada adjuvansiz uygulaniyor asi,bize adjuvanlı adjuvanlı olunca insanin icine bir kurt dusmuyor degil
amerikanin neden adjuvansiz asi aldigina gelirsek parasi,statusu bilimum gucu olanlar alabiliyor
ama asi miktari az oldugu icin amerika da artik adjuvanli asi siparisi vermis bulunmakta.

mevsimsel grip asisi olursak ne olur?

mevsimsel grip asilarinin koruyuculugunun %40 oldugu soyleniyor,ben sahsen kendim mevsimsel grip asisi oldum prospektusunde h1n1,h3n1..etkenleri oldugu yaziyordu,bagisikligimi bir miktar guclendirmek icin oldum ben bu asiyi fakat bulmak cok zor su zamanlarda zaten toplatilmis,ve uretimi durdurulmus neden diye sorarsaniz insanlar domuz gribi asisi olsun diye bir komplo teorisi one surulmekte..

neden asi olun diyorlar?

virusun baska canlilarla etkilesime gecip tekrar mutasyona ugramasindan korkuluyor,bu virus aslinda kus gribinin etkeni fakat kus,at,domuz,insan derken son hali budur,bu sekilde de baska mutasyonlara ugrayip daha zor durumlarla karsilasmayalim diye olun diyorlar yoksa gayet ekstra saglik problemi olmayan insanlarda normal grip gibi gecirilebilir
yarar zarar orani derken 3-5 kisinin felc olmasiyla dunyanin yeni bir salgina maruz kalmasini karsilastirinca bu virutuk korkuyla yararinin daha fazla oldugunu dusunuyorlar.

oneriler nelerdir?

*cok kalabalik insan topluluklarina maruz kaliyorsaniz maske takin derim
*ellerinizi su-sabunla yikayin oyle jellere, mendillere fazla guvenmeyin ancak su-sabun erisimi olmadiginda kullanin
*insanlarin yuzune yuzune hapsirmayin
*eger kendinizde domuz gribi oldugunu dusunuyorsaniz dinlenmeye kesinlikle ozen gosterin
*dinlenemem zamanim yok diyorsaniz zaman yaratin cunku dinlenmek cok onemli..
*ellerinizi ortak pek cok insanin kullandigi alanlara(otobusler ozellikle..) degdirdiginizde yuzune,agziniza,burnunuza,gozunuze degdirip virusun vucuda girisini kolaylastirmayin
*guzel guzel beslenin(:

hastanede grip olanlara direk 3 gun rapor veriyorlar hem hasta dinlensin hem de hastaneden uzaklassin hastalara da bulastirmasin diye
benimle beraber calisan hemsire bugun hasta bir sekilde geldi ve rapor aldi belki domuz gribi olabilir belirtiler de uyuyor ama ozel bi analiz yapilmiyor tabi normal grip tedavisi...
benim de soyle bir huyum var bir seyden boyle nem kapayim,hemsire bademciklerim kizardi nefes almakta zorlaniyorum diye siralarken kendimi bi anda nefes alamazken bademciklerimde agri hissederken farkediyorum ne cok etkileniyorum yahu..
onceden de biri bit desin kafam kasinirdi(:
kelebek etkisiyle simdi hemsire domuz gribiyse ondan bana bulastiysa ben de eve gidip gelirken insanlara bulastirdiysam,o insanlar ailelerine bulastirdiysa,cocuklari okula bulastirdiysa,o cocuklar bayramda opusun opusun birsey olmaz diyen insanlari dikkate aldiysa onu bunu optuyse, tum izmir sayemizde domuz gribi olcak,viaaa...

nefes alamiyomuyum ne,bogazimda da bir agri var sanki...



foto


dipnot:pilot gozunuz yok ise karikaturu okumak icin ustune tiklayınız(:

6 yorum:

eliBubbly dedi ki...

sen de benim gibi pimpirik hastasisin, bak bit mit dedin benim de kafam kasindi simdi :p

mutluluk kolesi dedi ki...

bi de bu pirimpirikle hastanedeyim dusun:Dbi gun sayacagim gunde kac kere elimi yikiyorum, kac litre alkolle yikaniyorum diye(:

Hayalet dedi ki...

Yeğenim domuz gribi olmuştu. Bol vitamin, iyi bir bakımla üstesinden kısa sürede geldi. Aslında ağır bir grip ama çok fazla abartıldığını düşünüyorum.

mutluluk kolesi dedi ki...

gecmis olsun hayalet,
evet cok fazla abartiyorlar,normal gribe gore biraz daha agir ama iyi bir bakimla atlatilmayacak birsey degil..

i am not your freud dedi ki...

"insanların yüzüne yüzüne hapşırmayın"

ehehehe

o nefes alamama olayı çok pismiş ya semptomlarda okudum darlandım

mutluluk kolesi dedi ki...

bademciklerinde de agri hissettin mi:P