8 Haziran 2011 Çarşamba

dalin civcivi sendromu


nadir görülen,algı bozukluğuna bağlı

mallık sendromudur.

ilk kez masum insanlar tarafından piyasaya sürülmüş

olan bebek şampuanının reklam yüzü olan minnak

civcivlerde görülmüştür

buna sendrom dahilinde

*nedensiz gülme,

*dans etme,

*bebek gibi konuşma,

*tüylerini kabartma,

*manasız bakma,

*sevimli fakat mal ifadeli yüz maskesi

şeklindeki belirtilerle ortaya çıkmaktadır.

özellikle çocukluğunu 90'lı yıllarda

geçirmiş kişilerde sık görülmektedir.

bunun sebebi olarak 90lı yılların bebelerinin

taze süt beyinlerine reklamın iyice yerleşmiş olması

ve yüz ifadesini civcivlerden kapmaları sonucunda

ortaya çıkmıştır.

dalin civcivi sendromlu olan ve rehabilitasyon

tedavisine devam eden G.D. kendisini şu şekilde ifade etti;

'bu reklamı ilk gördüğümde aa civcive bak ne sevimli

demiştim,daha sonra annemin beni o şampuanla

yıkamaya başlamasıyla olaylar çığrından çıktı ''dedi.

G.D.'nin annesi ise;

'çocuğum yüzüme bakıp manasız manasız gülünce

süphelenmeye başladım ama nereden bilebilirdim ki '

diyerek yetkililerden yardım istedi.

ayrıca 90lı yıllardan beri reklamlarda kullanılan

civcivin hala civciv olması,

tavuk olmaması ise gelişim bozukluğu

şüphesini de gündeme getirdi.

halk rahatsız, yetkililerden açıklama bekliyor.



---------------------------------------------------

arkadaşlarınızı sevimli oldukları zaman dalin civcivi diye
sevebilirsiniz ama sendromlu olmadıklarına dikkat ediniz.

Hiç yorum yok: