30 Eylül 2009 Çarşamba

hastane nobeti sendromu


sevgili bilog,
bugun stajimin ilk nobetine kalmis bulunmaktayim,
nerde idim?
kadin dogum nobetimde,
dogumhanedeyiz gece , o yee herkesi dogurtcaz nidalariyla gittik
16saatlik bir nobet bu, koca dogumhanede
biz gidince bi dagildi hastalar 4 tane kaldi

sansimiza da 4 hasta var
dusunun 4 hemsire 3 doktor 2 tane de intorn doktor 3 tane de yeni mezun doktor 4 hasta icin ordayiz yane
kimler dogurabilir acep diye bi baktim
3 kisi daha dogum icin erken fakat riskleri sebebiyle takip edilmesi gereken kisiler
onlari dogum yapacaklar listesinden sildim
sayet erken dogum fln yapmazlarsa diyerekten(yine bi umut)
bi tane kadin kaldi geriye,
o da aksama dogru sancilari fln gelmeye basladi
ohh dedim tmm bu hirsla giderse bu gece dogurur bu insan ,
umudunu yitirme dedim kendime acilden doguma fln gelen de olur
dedim bu kadar saglik personeli burdayken dogurmicak da ne zmn dogurcak,hı hı evet.
sagolsun avea da baya bi sorunluydu tum gece arandik durduk baska numaralar tarafindan hatlar karisiyodu cunku
annemler fln da aramis beni her defasinda baska bi insan cikmis yane
telefonlarimi mustafa diye biri aciomus elimden bi kaza cikcak avea
bi ben de diilim tabi
intorn bi doktor nisanlisini aradi bi erkek acinca adam triplere girdi 'noluo lan' diye
sonra ulasinca halledip konustular
ama boyle aciklama yapacak kadar vakti olmayanlar da olmus olabilir
ben saglik insaniyim acilen bi telefon etmem gerekse nolcak avea hi nolcak?

bi de ilk nobetim uyur kalirim dikkatim dagilir, yanlis bisi yaparim diye kahve ustune kahve ictim
hastalarimiz da dogurmayinca boyle bi hicbisi yapamamazlik da oldugu icin oturduk konusuyoruz tabe daha boyle bi 10 saatimiz fln oldugu icin ne dedikodular ne muhabbetler donuyo zaman gecsin diye sonra da sacmalamaya basliyosun ztn
hadi iki saglik muhabbeti fln edelim dedim hastalarin ilaclariyla ilgili bisiler sordum fakat intorn doktorlar yuzume oole baktilar hayatlarinda ilk defa duymuslar gibi dedim belki bilmiyolardir
diger mezunlara sordum boyle bi panik falan yapti ayy ben bilemem sorma canim bana dedi anlamadim nasi muayene ediyo bizi bunlar ben biliyodum ztn sorunun cevabini oyle muhabbet olsun diye sormustum ama pek bi paniklediler
kimin ne bildigi sahibeli bilog..
arada iste telefonlarimiz caliyo ben bilmem kimi aramistim fln diye uykumuz aciliyo
ara ara da acilden bi kac hasta geldi fakat pek de acillik bisiyleri yoktu sadece ertesi gun poliklinik sirasi beklememek icin cakallik yapip gelenlerdi
o sebeple onlar da muayene olduktan sonra gittiler
artik konuscak bisi kalmayinca ve de baktik zaman gecmiyo bir aydir elimde bi saglik dergisi surunuyodu onu okudum bitiridim ardindan bi dergi daha bitirdim kendime 'vuuu afferin sana ,bu vakti guzelcene degerlendir' dedim
elimdeki dergileri benden baska 3 kisi daha okudu sıkıntıdan(:
bu arada o dogum yapcak kadina ne oldu diye sorarsaniz o kadin butun gece bagirdi durdu sancilarindan dolayi ama oyle bi bagiris ki diger odadakiler o odada kac kisi oldugunu sorma ihtiyaci hissettiler evet o ses tek bi insandan cikiyodu hı hı..
ama dogum icin yeterli kriterler olusmadigi icin kadin doguramadi yane sonuc olarak..
resmen nobetimde kimsenin dogurasi gelmedi bilog hayal kirikligina ugradim fakat dogumun pek de ic acici bise olmadigini hatirlayinca pek de uzulmedim bu kadar saglik personeli varken dogurmadiklarina yansinlar(:

6 yorum:

epiktetos dedi ki...

piyangoyu kaçırmış keşke doğursaydı ,hayır doğum için şartlar oluşmamış olabilir ama her şeyi de devletten beklemenin bir anlamı yok gadasını aldığım. Şartları kendin yerine gitirsene .O bebeğin hali nedir içerde plesentada hali nicedir diye hiç düşünmez mi ya bir anne ?

Herneyse doğum olayı kutsal falan diye muhabbete girmek istdim de bu kadar iğrenç bir şey nasıl bukadar kutsal oluyor onu anlayabilmiş değilim ? Hani doğanlar da halinden şikayetçi .Uvv yine ana rahmine dönme sendromu ...

Neyse sana demek istediğim tek şey ilerde cerrahi bir operasyonda bulunursa hastanın içinde mp3 player ,üstübü ,çivi ,terlik falan gibi şeyler unutmayın :)

Neyse gece gece saçmalıyorum ,iyi geceler :)

mavi dedi ki...

hayırlı olsun kuzi ilk nöbetin :D sıkma canını annem yahu bi doğuran bulunur elbet. en kötü ihtimal bahara doğurtursun. malum, önümüz kış, geceler uzun. ee insanlara uuraş lazım :D:D:D:D

mutluluk kolesi dedi ki...

@epiktetos;kendi kendine nasi olsa dogurcak biz mudahale etmeyelim demistik ama anne inat etti dogurmicam diye, ama o halde de cocuk mocuk dusuncek hali kalmiyo tabi kendi tasasina dusuyo bu perisanligi cekmeye ne gerek var diye dusunmeden edemiyo insan.
p.s.;sancilarin sebebini baskasina atanlar da var tabe ,sancilar sirasinda 'Allah belanı versin Sevket senin' diyenleri de tarafimdan duyulmustur(:
epiktetos biz onlari hatira olsun diye birakiyoz:p

@zahir ve mavi;kuzen artik dogumhane benim icin bitmistir bi daha da gitmem(:

eliBubbly dedi ki...

ilk nobetin icin gecmisler olsun sevgili kurabiyecik! daha nice nobetlere dicem ama hos bisey gibi de gelmiyo kulaga.. bilmem ki.. sever miydin nobetleri :p

mutluluk kolesi dedi ki...

@eliBubbly;sagol canim ,severdim belki bi atraksiyon olsaydi(:simdilik nobetlere karsi bisi hissedemiyorum, tek iyi yani ertesi gun tatil(:

fishwish dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.